Rikottu, naarmutettu, revennyt, kulunut tai muulla tavoin vaurioitunut kova tai pehmeä pinta (esim. Puhelimen pidikkeen irroituksen tai radion varkausyrityksen yhteydessä) pystytään entisöimään kustannustehokkaasti käyttäen erityisesti siihen tarkoitettua teknologiaa. Syvänteet sekä naarmut täytetään, pinnan kuviointi uusitaan ja sävytetään, jonka tuloksena vaurioituneet pinnat saavat uuden yksityiskohtaisen ulkonäön. Alkuperäiset osat säilytetään ja auton arvo säilyy.

 -Poistamme autosisustuksessa erilaisia vaurioita

 -Palautamme osien pintakuvioinnin

 -Entisöimme syvät naarmut

 -Poistamme tupakasta aiheutuneet polttojäljet

 -Poistamme auton lisävarustuksen poiston yhteydessä jäävät ruuvin reijät sekä muut vauriot

Tilanteissa jossa entisöinti ei ole mahdollista, pystymme verhoilemaan vaurioituneen osan uudelleen oikeilla materiaaleilla. Katso kohta verhoilu.

Nahan huoltamisessa tärkeätä on sen kunto ja sen käytön intensiivisuus.

Nahka tarvitsee huoltoa samoin kuin ihmisen iho. Nahan käyttöiän sekä sen mukavuuden määräävät lämpötila, kosteus sekä sen huoltaminen.

Jokaista uutta nahkaa,erityisesti vaaleaa nahkaa suositellaan hoitamaan ennen käyttöönottoa. Näin pystyy tehokkaasti ehkäisemään pienempiä vaurioita kuten, vaatteista irtovan värin imeytymisen nahan huokosiin tai pintanaarmujen syntymisen.

Nahkasisustan huoltamiseen kuuluu sääntö – Mieluummin useammin vähemmän kuin harvoin paljon.

Kaikki nahan huoltaminen voidaan jakaa kahtia osaan – Perusteellinen puhdistaminen sekä hoitoaineella käsittely. Perusteellisessa puhdistuksessa ei puhdisteta vain pintaa vaan keskitytään palauttamaan nahan hengittävyys sekä elastisuus poistamalla lika nahan huokosista.

Nahan puhdistamisessa on tärkeätä käyttää siihen tarkoitettuja aineita sekä välineitä. Kaikki nahanpuhdistus ja hoitoaineet jotka eivät sisällä silikonia tai värjääviä aineita ovat suositeltuja. Silikoni sulkee nahan huokoset ja kiinnittä nahassa jo olevan lian nahan sisään. Se estää nahan hengittämisen ja tekee nahasta kovan joka lopulta aiheuttaa nahan halkeilun

Auton nahkasisustan huoltaminen harvoin voi johtaa siihen että käytettävät menetelmät vaurioittavat myös nahan pintaa joka voi lopulta johtaa nahkaisen pinnan uusimiseen.

Nahanpinta on varsin kestävä ,mutta ajan myötä sekin väsyy ja siihen tulee kulumisjälkiä: Halkeamat, reijät, naarmut, kulumat sekä repeytymät ovat nahan ominaisuuksia. Siihen keksitty SMART-teknologia mahdollistaa mainittujen kulumien entisöinnin.

Tärkeä tieto: Vain sellasta nahkaa on mahdollista maalata jota ei ole aikasemmin käsitelty silikonia sisältävillä tuotteilla. Silikoni imeytyy nahan huokosiin estäen uuden värin imeytymisen.

Renkaanjälki on helppo saada nahkaiseen pintaa ja sitä on vaikea poistaa, koska normaalit puhdistusaineet eivät sitä riitä poistamaan. Riittää että jättää renkaan suoraan kosketukseen nahkapinnan kanssa hetkeksi ja renkaassa olevat rasvat sekä öljyt tunkeutuvat syvälle nahkapintaa. Näitä jälkiä ei edes nahan maalaus aina poista vaan jäljet palaavat pinnalle muutaman päivän kuluessa nahan maalauksesta.

Renkaanjälkien poistoon on kaksi mahdollisuutta:

Verhoilla kyseiset palat uudelleen tai poistaa alkuperäistä nahan väriä kerroksittain, jonka jälkeen nahka voidaan maalata uudelleen.

Käsittelyn lopputuloksesta ei koskaan voi olla täysin varma ja käsittelyn hinta voi nousta uudelleen verhoilun tasolle sen vaativuudesta johtuen.

Painaumia aiheuttaa nahkatuotteen väärinkäyttö ja hoito. Nahkapenkille pidemmäksi aikaa jätetty turvaistuin tai rengassarja voi jättää esineen muotoisen painauman. Nahka mukautuu painauman mukaan eikä palaudu alkuperäiseen muotoonsa. Painaumien poisto on melko helppoa mutta vaatii asiantuntemusta. Tärkeää on myös nahanpinta ja sen kunto, jos käsiteltävä pinta on liian kuiva sitä ei ole mahdollista enää palauttaa.

Toteutamme vuosien kokemukselle nahkatuotteiden uudelleen verhoiluja autoihin, veneisiin, moottoripyöriin tai huonekaluihin. Olemme toteuttaneet myös asiakkaan suunnitelmien mukaisia muutos töitä nahkatuotteille. Nahkavalikoima on laaja ja tähän mennessä ei ole vielä tullut vastaan nahkaa mitä emme ole pystyneet toimittamaan. Haastavimmatkaan työt eivät meitä pelota ja olemmekin jo hoitaneet muutaman erilaisemman projektin muun muassa auton koko ulkopuolen nahkaverhoilun sekä täydellisen sisustan muutoksen tehdas sisustasta urheilusisustaksi.

Ratti on autonsisustan osista kovimmassa rasituksessa. Kädestä irtoava rasva ja lika kuluttaa nahan pintaa nopeasti. Kun nahan pinta rikkoutuu siihen imeytyy kaikki lika ja rasva niin syvälle, että sen puhdistaminen ja rasvan poisto on melkein mahdotonta. Sen takia ratin entisöinti yleensä ei ole järkevä ratkaisu koska kestävyydestä ei ole varmuutta ja uudelleen verhoilun kanssa hinta ero melko pieni.

Uudelleen verhoilun yhteydessä voi muuttaa nahan ja tikkauksen sävyä ja tyyliä mieleiseksi.

Tarjotaan autosisustan kokonaan uudelleen verhoilua sekä osittaista verhoilua valituille osille. Kaikissa tapauksissa ei ole järkevää uusia koko verhoilua vaan riittää vain kuluneen tai rikkoutuneen osan korjaaminen. Auton nahkapenkeissä kovimmalle rasitukselle joutuvat penkin sivutoppaukset, jotka voidaan uusia ilman koko penkin verhoilua.

Usein Keski-Euroopasta tuotavat autot ovat varusteltu Suomen vastaavia autoja kattavammin, mutta silti penkinlämmittimet puuttuvat. Meiltä löytyy apu tähän ongelmaan, koska jälkiasennamme penkki- ja rattilämmityksiä. Penkinlämmityksen rikkoontuminen osittain tai kokonaan on myös yleistä ja meille tuttua. Tarvittaessa korjaamme alkuperäisen lämmityksen ja vaihdamme lämpöelementin jos se vain on mahdollista.